Köpvillkor

FRAKTKOSTNAD

På köp under 900 SEK tillkommer en fraktavgift på 50 SEK. Fri Frakt vid 900 SEK. På samtliga returer tillkommer en fraktkostnad på 50 SEK. Detta gäller inom Sverige. 

Leveranser till Danmark & Finland tillkommer en fraktavgift på 12 EUR på ordrar under 100 EUR. Fri frakt på ordrar över 100 EUR. På samtliga returer tillkommer en fraktkostnad på 12 EUR.  

 

FRAKT OCH LEVERANSER

Vi skickar med Postnord – "Mypack Collect". Så fort ditt paket finns att hämta hos ditt ombud skickas en avi via sms eller mejl. Frakt 50 SEK - fri frakt vid 900 SEK. Returfrakt 50 SEK. Du som kund har även möjlighet att välja "Mypack Home" för 140 SEK och få ditt packet levererat fram till dörren. 

Postnord

Paketet ligger kvar hos ombud i 7 dagar. Du får en avisering och där står det senaste dag att hämta innan paketet skickas tillbaka till oss. Du kan som kund förlänga att paketet ligger kvar ytterligare 7 dagar via Post Nord app eller hemsida utan extra kostnad. Eller ringa till dem på 0771- 33 33 10.
Klicka här för att spåra ditt packet.

Vi rekommenderar att ladda ner Post Nord applikationen på din telefon. Se till att ha notiser igång i applikationen så du verkligen får en avisering annars riskerar paketet att levereras tillbaka till oss. Har du inte applikationen får du sms avisering. 

LEVERANSTID

Din beställning skickas inom 1-3 arbetsdagar från vårt lager i Gällstad.

BETALSÄTT

Vi vill att du ska känna dig trygg att handla av oss på Ivanhoe of Sweden och därför erbjuder vi olika betalningsvillkor. Du kan välja att betala via kort eller bankgiro om du vill betala i samband med din beställning. Vill du istället få hem varorna innan du betalar så väljer du faktura.

Kortbetalning

Kortbetalning kan göras med Visa, MasterCard eller annat betalkort som anges som alternativ vid betalningstillfället. Kortnummer, kortets utgångsdatum, CVC -kod och för vissa kort krävs även 3D Secure -kod. Här finns även betala direkt med klarna. 

Om du betalar med kredit-/bankkort kommer ditt kort att bli auktoriserat när du lägger din beställning, och du kommer att få ett e-postmeddelande som bekräftar att din beställning har lyckats. Vi debiterar inte ditt kort förrän vi behandlar din beställning och skickar det från vårt lager.

Om ditt kort inte är auktoriserat kommer ingen avgift att visas, och du kommer att meddelas omedelbart på skärmen att betalningen misslyckades. Du kommer att bli ombedd att ange en annan betalningsmetod.

Faktura

När du väljer att betala med Klarna så är det kostnadsfritt med betalning inom 30 dagar och fakturan skickas separat till dig via e-post. För att kunna betala på faktura (faktura) måste du ha fyllt 18 år, klara kreditkontrollen vid inköpsstället och ha Sverige som hemland (folkbokförd i Sverige).

ÖPPETKÖP / RETUR 

Du som kund har alltid rätt till Öppet köp i 14 dagar. Om du vill returnera din vara ska den levereras komplett med etikett lika tidigare. Vid retur står kunden för fraktkostnaden på 50 SEK inom Sverige. 

Använd bifogad returfraktsedel som ligger med i leveransen.

Skulle returen komma tillbaka senare än 14 dagar så tillkommer en hanteringskostnad på 195 SEK  Vi erbjuder dig “pengarna tillbaka” vid retur inom 14 dagar. Återbetalning sker så fort varan blivit mottagen och inlevererad i butiken. Returadress: Ivanhoebutiken, Boråsvägen 36, 523 36 Gällstad

BYTE

Vi gör inga byten, utan återbetalar oanvända produkter som återlämnas i sin originalförpackning med etiketter kvar. Det betyder att vill du ha en ny produkt så får du lägga en ny beställning. Vi krediterar din order som returnerats och du lägger en ny order. 


AVGIFT OUTLÖSTA PACKET

Paketet ligger kvar hos ombud i 7 dagar. Du kan som kund förlänga att paketet ligger kvar ytterligare 7 dagar via PostNord app eller hemsida utan extra kostnad. Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 195 SEK för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

REKLAMATION

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att ett fel upptäckts. Vi försöker först och främst rätta till felet på varan. Går inte det så ersätter vi varan med en ny produkt, alternativt ersätter varan med pengar. 

Meddela oss varför du vill reklamera varan och på vilket sätt du anser att varan är felaktig till butik@ivanhoe.se eller ring till butiken 0321–688 714.

Vid reklamation är det viktigt att du bifogar kvitto samt tydligt anger vad felet på varan är. Vi kontrollerar då varan och återkommer till dig som kund med svar. Reklamationsadress: Ivanhoebutiken, Boråsvägen 36, 523 36 Gällstad

LAGER

Finns alla produkter på lager?

Vår hemsida är kopplat till vårt lager. Ibland kan det dock ske att lagret inte stämmer att det kan diffa på det sista plagget. Skulle det hända kontaktar vi kunden omedelbart. Finns inte plagget i lager kan du även kontakta oss då våra varor i butiken inte synkar med lagret i webshoppen.

PERSONUPPGIFTER, GDPR

När du lägger din beställning i vår webbshop uppger du dina personuppgifter. Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig till att samtycka till att vi behandlar dina personuppgifter. Dina uppgifter skyddas av EU:s dataskyddsförordning (GDPR). När du gör en beställning godkänner du att vi samlar in, lagrar och behandlar din information. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

Genom godkännande av dessa köpvillkor samtycker du som kund till Ivanhoe of Sweden behandling av personuppgifter.

Du som kund har rätt att begära information om de personuppgifter som behandlas om dig som kund hos Ivanhoe of Sweden. Om uppgifterna är felaktiga har Du som kund har rätt att rätta eller radera dina uppgifter hos oss.

RESERVATIONER

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma och förbehåller oss rätten att avslå sådana kundorder.